Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)
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Résultat de la recherche de GERS., Avarice G.
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- | Qui moult a moult désire : ...et aportent [les biens] leur indigence ensemble, comme il appert du riche qui vouloit abbatre ses greniers pour en faire de plus grans a cause de l'annee qui avoit esté fertile. Inopem me copia fecit ["L'abondance m'a rendu pauvre"] et qui multa habet multis indiget ["celui qui possède beaucoup désire beaucoup"] ; qui moult a, moult desire ; car avarice est feu et les biens sont le bois. ([GERS., Avarice G., 1403, 874]). |
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. | Qui plus a, moins est en sûreté : Souvent avient qui plus a, moins est en seurté. Ung homme vuit et poure chante par les bois, sans doubte des larrons ; ung riche les doubte ; il doubte seigneurs ; il doubte ses amis et ses ennemis. ([GERS., Avarice G., 1403, 874]). |
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- | Qui plus a plus convoite : N'est souffisance qui soit en elle [Avarice] ; tant plus a, tant plus convoite, comme ung ytropique plus boit plus a soif, ung feu plus a debois et plus art ([GERS., Avarice G., 1403, 873]). ...aver est tousjours souffretaux, car aussi grant mestier a il du sien comme de l'autuy, car qui plus a, plus convoite ([Percef. II, R., t.2, c.1450 [c.1340], 390]). Ensy est il d'avoir : celui qui pluz en a Tousjours de pluz en pluz avoir convoitera, Nuz homme ne s'en restanque. ([Jourd. Blaye alex. M., a.1455, 564]). |
Rem. Morawsli 2080 : Qui plus a plus covoite ; Hassell 29, A5 ; DI STEF. 704a, plus. |
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- | On n'est pas riche par plus avoir mais par moins désirer : Veulx tu avoir suffisance ? Y fault que tu la faces, oste la soif de mauvais desir ; tu ne seras pas riche par plus avoir, mais par mains desirer ([GERS., Avarice G., 1403, 874]). |
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- | [Sentence biblique] Maudisson à celui qui pille car il sera pillé : ...combien que telles maudissons y soient souvent repetees et causees [dans la Bible et la bouche de Dieu], y me suffist de celle yci : (...) maudisson est a cellui qui pille car il sera pillé. ([GERS., Avarice G., 1403, 872]). |
Rem. Latin : Vae qui praedaris quia praedaberis (Is. 33, I). |
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